خانه » اخبار » آموزش خلبانان با تکنولوژی Fused Reality ناسا
آموزش خلبانان با تکنولوژی Fused Reality ناسا

آموزش خلبانان با تکنولوژی Fused Reality ناسا

برای کسب مهارت، خلبانان نیاز به تمرین‌های واقعی دارند اما در این راستا باید از هزینه‌ی زیاد و خطر نیز جلوگیری شود. هواپیماهای واقعی منبع تمرین واقعی خوبی هستند، اما در دستان افراد بی تجربه می‌توانند خطرآفرین باشند. در عین حال، شبیه‌سازها می‌توانند تجربه‌ی یک پرواز واقعی را در اختیار کاربران قرار دهند، اما در مانورهای پیچیده چندان کاربردی نمی‌باشند. در همین راستا، ناسا تکنولوژی تحت عنوان Fused Reality را توسعه داده که از یک هدست ویژه استفاده می‌نماید. این هدست به ترکیب پرواز واقعی در یک هواپیمای واقعی با یک شبیه‌ساز پرداخته است.

نام Fused Reality از سوی اد بچلر، مخترع این تکنولوژی و مدیر فنی شرکت Systems Technology که از سال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد، انتخاب شده است. این سیستم‌ها همچون عینک‌های واقعیت مجازی ازجمله گوگل گلس یا عینک‌های دیجیتال کار می‌کنند و به ترکیب دنیای واقعی و گرافیک‌ کامپیوتری تعاملی می‌پردازند. نتیجه، دیدگاهی از محوطه‌ی اطراف هواپیما است.

تکنولوژی Fused Reality توسط مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در ادواردز کالیفرنیا و کالج خلبانی ملی (NTPS)تست شده که طی آن سه پرواز آزمایشی در سال ۲۰۱۲ انجام شده است. فاز دوم تست در سپتامبر ۲۰۱۴ با نه پرواز صورت گرفت.

ناسا عقیده دارد Fused Reality نه تنها در تمرین‌ها و آموزش‌ها کاربرد دارد، بلکه می‌تواند در ارزیابی هواپیماهای جدید نیز بکار رود. همچنین این سیستم می‌تواند در آموزش فضانوردان و تمرین‌های فرود هم استفاده شود.

تکنولوژی Fused Reality از ماه مارس آینده مورد تست‌های بیشتر واقع می‌شود.

 

جوابی بنویسید