خانه » اخبار » برگزاری کارگاه آموزشی طراحی مسیرهای هوایی برای کشورهای عضو گروه D8 در ایران
برگزاری کارگاه آموزشی طراحی مسیرهای هوایی برای کشورهای عضو گروه D8 در ایران

برگزاری کارگاه آموزشی طراحی مسیرهای هوایی برای کشورهای عضو گروه D8 در ایران

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری کارگاه آموزشی طراحی مسیرهای هوایی برای کشورهای عضو گروه D8 در ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، سعید اکبری اظهار داشت: این کارگاه آموزشی که برای دومین بار در کشور برگزار می شود از امروز دوم اسفندماه جاری آغاز و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.
وی گفت: کشورهای شرکت کننده شامل نیجریه، ترکیه، بنگلادش، پاکستان و ایران است که علاوه بر کشورهای فوق از کشورهای منطقه خاورمیانه در راستای همکاری های فنی و علمی از جمله افغانستان، لبنان و سوریه برای شرکت در این کارگاه دعوت به عمل آمده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در این کارگاه، طراحی دستورالعمل های پروازی، مسیرهای ورودی و خروجی و تقرب به فرودگاهها با استفاده از تجهیزات ناوبری زمینی و براساس استاندارد PANS-OPS ایکائو توسط اساتید ایرانی برگزار می شود.
اکبری ارتقا توانایی های کشورها در طراحی مسیرهای پروازی براساس استانداردهای ایکائو و مسائل به روز شده ایکائو را ازجمله اهداف کارگاه مذکور برشمرد و گفت: با توجه به اینکه کشورهای منطقه در طراحی مسیرهای پروازی دچار کمبود نیروی انسانی هستند انتقال دانش و همکاریهای فنی در این زمینه سبب ارتقا همکاریهای فنی و علمی بین کشورهای عضو می شود.
وی یادآورشد: در راستای همکاریهای آموزشی و مشاوره های فنی و علمی به سایر کشورها تاکنون دوره آموزشی بازرسان و مدرسان ایمنی مخابرات هوانوردی سازمان هواپیمائی کشوری ایران به ممیزان مخابرات هوانوردی پاکستان و کارگاه آموزشی طراحی دستورالعمل های پروازی (D8 Flight procedure design work shop) با حضور برخی کشورهای عضو D8و دوره بازآموزی برج مراقبت پرواز و رادار مرکز کنترل فضای کشور برای ۸۳ نفر از کنترلرهای کشور سوریه در کشورمان برگزار شده است.

 

جوابی بنویسید