خانه » اخبار » فرودگاه دبی شلوغ ترین فرودگاه جهان
فرودگاه دبی شلوغ ترین فرودگاه جهان

فرودگاه دبی شلوغ ترین فرودگاه جهان

فرودگاه بین المللی دبی که میزبان بیش از ۱۸ میلیون مسافر در سه ماه اول سال بود، شلوغ ترین فرودگاه جهان برای مسافران بین المللی شده است که از هیترو ی لندن پیشی گرفته است.

فرودگاه بین المللی  دبی، مرکز خطوط هوایی امارات، در سه ماه اول سال میزبان ۱۸٫۳۶ میلیون مسافر بین المللی بود در حالی که هیترو در همان تاریخ میزبان ۱۶٫۱ میلیون مسافر بود.

فرودگاه دبی گفت : به خاطر گسترش شبکه های خطوط هوایی امارات و فلای  دبی، تعداد مسافران در فرودگاه بین المللی دبی افزایش یافته است. نمودار دبی با حضور ۱۶٫۴۸۶٫۴۱۷ مسافری که در سه ماه اول سال ۲۰۱۳ به این فرودگاه آمدند، ۱۱٫۴ درصد افزایش یافت.

برطبق آخرین آمار ترافیکی منتشر شده توسط فرودگاه های دبی، در ماه مارس ۲۰۱۳ بیش از ۶ میلیون مسافر به فرودگاه بین المللی دبی آمدند.

این سومین بار طی چهار ماه است که فرودگاه ترافیک ماهیانه ی بیش از شش میلیون مسافر را ثبت کرده است.

در ماه مارس ۲۰۱۴، ترافیک مسافران به میزان ۶٫۲۸۵٫۸۶۸ رسید که ازمیزان ۵٫۸۴۶٫۲۹۷ که در ماه مارس سال گذشته به دست آمد ۷٫۵ درصد افزایش یافته است.

بنا بر گزارشات فرودگاه دبی در ماه مارس، برای اولین بار شمار مسافران بین المللی فرودگاه دبی از هیترو طی مدت زمان دو ماه بیشتر بود.

طی ماه مارس، با (۷۵۱٫۳۹۰ مسافر) هند بهترین کشور مقصد باقی مانده است و عربستان سعودی با ( ۵۱۸٫۵۵۵ مسافر) و بریتانیا با ( ۴۶۰٫۵۲۹ مسافر) دومین و سومین کشور مقصد هستند. در همان ماه، لندن شلوغ ترین مقصد شهری فرودگاه بین المللی دبی پیش از دوحه، جده و ریاض بود.

مدیر ارشد اجرایی فرودگاه های دبی، پل گریفیث، اظهار داشت: ” رشد تعداد مسافران و ترافیک حمل و نقلی حمایت کننده ی سرمایه گذاری مداوم در توسعه و بهبود امکانات مان در فرودگاه بین المللی دبی است. ما نه تنها خواستار افزایش ظرفیت برای جا دادن مسافران بیشتری هستیم بلکه همواره سرویس هایی که در اختیار مشتریان مان می گذاریم را بهبود می بخشیم”.

وی افزود: ” مهم ترین مبانی این برنامه، بهسازی و نوسازی باندهای پرواز فرودگاه های بین المللی دبی طی ۸۰ روز از تاریخ ۱ می است. در ماه های گذشته تمام تلاش خود را کرده ایم تا از فعالیت های بی دردسر طی این مدت اطمینان حاصل کنیم و باعث آزار و اذیت مسافران نشویم در حالی که سطوح امنیت، خدمات و ظرفیت فرودگاه را ارتقاء داده ایم”.

به خاطر رشد مداوم در سال های ۲۰۱۳ و اوایل ۲۰۱۴ گریفیث معتقد است که فرودگاه های دبیمیزبان ۱۰۰ میلیون مسافر تا سال ۲۰۲۰ خواهند بود.

سال گذشته هیترو بالاترین نقطه برای ترافیک های بین المللی با ۷۲٫۳ میلیون مسافر بود و پس از آن هنگ کنگ و پاریس دومین و سومین نقطه بودند.

جوابی بنویسید