خانه » اخبار » بهترین راهکار برای افزایش ظرفیت های فرودگاهی در لندن چیست؟
بهترین راهکار برای افزایش ظرفیت های فرودگاهی در لندن چیست؟

بهترین راهکار برای افزایش ظرفیت های فرودگاهی در لندن چیست؟

یک خلبان سابق جت های کنکورد که در سال ۱۹۸۸ اعلام کرد تنها راه غیر سیاسی برای خروج از باتلاق سیاسی افزایش ظرفیت های فرودگاهی در لندن، توسعه باند فرودگاه هیتروست، هنوز هم معتقد است کمک به توسعه باند در هیترو، بهترین راهکار در این خصوص است.

به گزارش رویترز، “ویلیام جوک لوی” می گئید: توسعه باند هیترو موجب خواهد شد بدون نیاز به ساخت باند جدید، ظرفیت های بیشتری برای پذیرش هواپیماهای بیشتر در این فرودگاه ایجاد شود.
بر اساس این گزارش، وی عضو تیم چهار نفره ای است که با صرف ۲۰ هزار پوند برای ثبت ایده خود و سپس صرف ساعت های بی شمار برای تبدیل این ایده به یک طرح قابل اجرا، توسعه باند هیترو را بهترین و بار ارزش ترین طرح ممکن برای افزایش ظرفیت های فرودگاهی در لندن اعلام کردند که هم اکنون، به یکی از سه انتخاب دولت بریتانیا برای توسعه ظرفیت های فرودگاهی در لندن تبدیل شده است.
این گزارش حاکی است: قرار است کمیسیون فرودگاهی بریتانیا در تابستان سال جاری، نظر نهایی خود را در خصوص مکان و نحوه افزایش ظرفیت های فرودگاهی لندن اعلام کند.
این در حالی است که هر دو فرودگاه بزرگ هیترو و گت ویک، در کنار این طرح بزرگ، طرح های دیگری را نیز برای توسعه فرودگاه های خود مد نظر دارند.
این گزارش می افزاید: نمایندگان پارلمان و روسای اتحادیه های تجاری هم اکنون بر این عقیده اند که افزایش ظرفیت های فرودگاهی در لندن، یکی از ملزومات رشد و توسعه اقتصادی بریتانیاست. اما گروه های موسوم به حامیان محیط زیست و مردمی که در اطراف فرودگاه ها ساکن اند، به دلیل دغدغه های زیست محیطی، با ایده توسعه ظرفیت های فرودگاهی در لندن مخالفت می کنند.
در انتخابات سال ۲۰۱۰، ابراز نظرها و متعاقبا کشمکش های لفظی میان افراد و گروه های مختلف در این خصوص بسیار بالا گرفت، ولی در نهایت، حامیان احزاب لیبرال دموکرات و محافظه کار در منطقه مرفه نشین غرب لندن، موفق شدند دولت ائتلافی را وادار کنند تا ساخت باند سوم هیترو را متوقف کند.

جوابی بنویسید