خانه » اخبار » سازمان هواپیمایی آمریکا خواستار تغییرات در کابین خلبان هواپیماهای بوئینگ شد
سازمان هواپیمایی آمریکا خواستار تغییرات در کابین خلبان هواپیماهای بوئینگ شد

سازمان هواپیمایی آمریکا خواستار تغییرات در کابین خلبان هواپیماهای بوئینگ شد

سازمان هواپیمایی فدرال ایالات متحده آمریکا از خطوط هواپیمایی خواست تنظیمات و نمایشگرهای داخل کابین خلبان بیش از ۱۳۰۰ هواپیمای جت بوئینگ را به منظور پیشگیری از تداخل امواج تلفن‌های هوشمند و بیسیم بر روی سیستم الکترونیک داخل آن تغییر دهند.

بر اساس سندی که سازمان هواپیمایی فدرال صادر کرد، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ظرف ۵ سال آینده برخی از صفحه‌های نمایشگر داخل کابین خلبان، که ساخت شرکتی است به نام «هانیول اینترنشنال» بوده و در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ و ۷۷۷ بکار رفته است، را تعویض کنند.

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا همچنین گفت صفحه‌های نمایشگر داخل کابین خلبان در معرض تداخل امواج بیسیم بوده‌اند. آزمایشات مستقلی که توسط این سازمان و شرکت بوئینگ انجام شد، هر دو نشان داد که صفحه‌های مورد نظر هنگامی که یک وسیله بیسیم در نزدیکی آنها مورد استفاده قرار می‌گرفت، قطع و وصل می‌شدند.

این سازمان فدرال، که ناظر و مسئول ایمنی خطوط هوایی کشوری است، می‌گوید صفحه‌های نمایشگر سیسم‌های داخل کابین خلبان در این نوع از هواپیماهای بوئینگ، از فرکانس‌های تلفن‌های هوشمند، رادارهای آب‌وهوایی، و ارتباطات ماهواره‌ای موبایل نیز تاثیر می‌پذیرند.

737

سخنگوی شرکت بین‌المللی هانیول اینترنشنال با بیان این که هیچ صفحه نمایشگری در هنگام پرواز بر اثر اختلالات بیسیم خاموش نشده است، گفت «تنها موردشناخته شده در زمان انجام آزمایش و در روی زمین اتفاق افتاد. ما در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) با بوئینگ همکاری و نگرانی‌ها را، با سخت‌افزارهای نمایشگر جدید، برطرف کردیم.»

صفحات نمایشگر، اطلاعات بسیار مهم پرواز، از جمله سرعت حرکت هوایی، ارتفاع و اطلاعات ناوبری را نمایش می‌دهند و تعویض هر یک از آنها هزاران دلار هزینه در بر خواهد داشت. هزینه جایگزینی تمام واحدهایی که سازمان هواپیمایی فدرال خواستار آن شد، برای شرکت‌های هواپیمایی به ۱۴ میلیون دلار خواهد رسید.

سخنگوی بوئینگ در این زمینه گفت آن شرکت این توصیه‌ها را در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ به شرکت‌های هوایی کرده بود. دستورات سازمان هواپیمایی فدرال اجرایی کردن آن توصیه را اجباری می‌کند.

جوابی بنویسید