خانه » اخبار » طی طولانی‌ترین مسیر هوایی توسط بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان
طی طولانی‌ترین مسیر هوایی توسط بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان

طی طولانی‌ترین مسیر هوایی توسط بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان

این روزها استفاده از مسافرت‌های هوایی به علت سهولت و سرعتشان، بسیار فراگیر است و می‌توان به طور واضح بیان کرد که این شیوه یکی از شاهکارهای دست بشر بوده است. شرکت کانتاس (Qantas) یکی دیگر از این شاهکارها را در قالب راه‌اندازی خط پرواز بدون توقف A380 میان سیدنی و دالاس/فورت‌ورث به نمایش گذاشت.

مسافت میان این دو فرودگاه، مقدار زیاد ۱۳۸۰۵ کیلومتر است که تنها هزار کیلومتر کمتر از پتانسیل ۱۴۸۰۰ کیلومتریA380 می‌باشد. بنا به اعلام Qantas، این مسافت زیاد طولانی‌ترین مسیر هوایی جهان است که پیش از مسافت ۱۳۵۸۲ کیلومتری میان ژوهانسبورگ تا آتلانتا و ۱۳۴۲۰ کیلومتری دبی تا لس‌آنجلس قرار دارد. این شرکت هواپیمایی همچنین ادعا کرده که قادر به شکستن رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف میان لندن و سیدنی که در سال ۱۹۸۹ صورت گرفته، است.

برای A380، حدود ۱۴ ساعت و ۵۰ دقیقه زمان برای طی مسیر میان سیدنی تا دلاس/فورت‌ورث و ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان برای مسیر برگشت، طول خواهد کشید. این هواپیما قادر به حمل ۴۸۴ مسافر است که بیشتر از هر هواپیمای دیگری می‌باشد و می‌تواند ظرفیت خود را تا ده درصد در طول مسیر افزایش دهد که بر قابلیت بوئینگ ۷۴۷ غلبه می‌کند. کانتاس تنها شرکت هوایی‌ست که خدمات در مسیر را ارائه می‌دهد به طوری که از سال ۲۰۱۱ تاکنون این شرکت بدین شکل بیش از ۳۰۰۰۰۰ مسافر را جابه‌جا کرده است.

A380 که اولین پرواز خود را در سال ۲۰۰۵ انجام داد، ۳۲۳۰۰۰ لیتر سوخت حمل می‌کند که کانتاس آن را معادل حجم هشت استخر شنا می‌داند. گفته شده که میزان انتشار آلودگی این هواپیما حدود ۶۰ درصد کمتر از کربن‌دی‌اکسید تولیدی توسط یک خودروی سواری معمولی می‌باشد. کانتاس پرواز A380 جدید را از بیست و نهم سپتامبر به صورت شش بار در هفته آغاز کرد.

جوابی بنویسید