خانه » اخبار » فرودگاه جدید مکزیکو سیتی یکی از بزرگترین و پایدارترین فرودگاه های جهان
فرودگاه جدید مکزیکو سیتی یکی از بزرگترین و پایدارترین فرودگاه های جهان

فرودگاه جدید مکزیکو سیتی یکی از بزرگترین و پایدارترین فرودگاه های جهان

شرکت معماری فاستر و شرکا تعدادی از فرودگاه های جهان از جمله Kuwait International ،Alia International و London Britannia را طراحی کرده اند. هر یک از این طرح ها جاه طلبانه و با اندیشه صحیح نسبت به محیط اطرافش طراحی شده است. به گفته این شرکت طراحی فرودگاه Mexico City، به گونه ای است که آن را به یکی از بزرگترین و پایدارترین فرودگاه های جهان تبدیل خواهد کرد.

شرکت نورمن فاستر و شرکا برای طراحی فرودگاه جدید مکزیکو سیتی پس از کار با سازمان Fernando Romero و مشاوران فرودگاه هلند، توانستند در این رقابت انتخاب شوند. این فرودگاه محدوده ای با مساحت ۵۵۵۰۰۰ مترمربع (۵۹۷۵۰۰۰ فوت مربع) را پوشش داده است و در ابتدا سه باند خواهد داشت. توسعه این فرودگاه تا سال ۲۰۲۶ ادامه دارد و برنامه ریزی شده است که تا آن زمان شش بانده شود.

فرودگاه مکزیکو سیتی

این طرح ها از یک سیستم پیش ساخته استفاده می کند که اجازه می دهد تا ساخت و ساز سریع بدون نیاز به داربست امکان پذیر باشد. در طراحی واحد این ترمینال از یک پوسته شبکه ای بسیار سبک وزن پیوسته استفاده شده است که موجب شده است دهانه های داخلی به ۱۷۰ متر (۵۶۰ فوت) برسد. دهانه های متعددی بالای ۱۰۰ متر (۳۳۰ فوت) وجود دارد، که نورمن فاستر می گوید سه برابر فرودگاه های معمولی است. این پوسته شبکه ای از فولاد ساخته شده است و ساختار داخلی از اسلب عرشه کامپوزیت و ستون های فولادی تشکیل شده است.

این ساختمان دارای سقفی طاقی شکل می باشد که در بالاترین نقطه دارای ارتفاع ۴۵ متر (۱۵۰ فوت) است. نورمن فاستر و همکارانش می گویند در تلاشند تا تعداد طبقات این ساختمان را به حداقل برسانند و دارای چهار طبقه می باشد. به همین ترتیب، به گفته این شرکت هدف این است که فاصله ها کوتاه باشد تا از پیاده روی طولانی جلوگیری شود، در این ساختمان حرکت به نقاط مختلف آسان است و مسافران به قطارهای داخلی و تونل های زیرزمینی نیازی ندارند.

فرودگاه مکزیکو سیتی

گفته شده است که سرویس های کل این ساختار در زیر ساختمان تعبیه شده است و به این ترتیب لوله کشی ها و کانال ها از چشم پنهان می باشد. این ساختمان مورد تایید LEED Platinum می باشد و با استفاده از جابه جایی هوا به تهویه ساختمان کمک می کند. به گفته فاستر و شرکایش درجه حرارت مطلوب در بسیاری از اوقات سال در داخل نگه داری می شود، و تقریبا به طور کامل با استفاده از هوای گرفته شده از خارج، کمتر به وسایل خنک کننده نیاز می باشد.

ساخت و ساز این ساختمان در سال ۲۰۱۵ آغاز می شود و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۸ به پایان برسد.

جوابی بنویسید