خانه » اخبار » ظرفیت فعلی نیروی انسانی، پاسخگوی حجم ترافیک پروازها نیست
ظرفیت فعلی نیروی انسانی، پاسخگوی حجم ترافیک پروازها نیست

ظرفیت فعلی نیروی انسانی، پاسخگوی حجم ترافیک پروازها نیست

تین نیوز | با توجه به افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران ظرفیت نیروی انسانی مراقبت پرواز، جوابگوی این حجم از ترافیک ایجاد شده نیست.

به گزارش تین نیوز، با اعلام خبر افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری بر فراز ایران، موضوع نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای آمادگی با این فرصت ایجادشده مطرح می شود. همه اینها در حالی است که علیرغم این اتفاق مثبت برای کشورمان، هنوز نحوه حفظ و بهره برداری از این موقعیت چندان مشخص و آشکار نیست.

به گفته کارشناسان، طی سالیان گذشته که آسمان کشور در شرایط نرمال قرار داشت، زمان طلایی به منظور تقویت نیروی انسانی و تجهیزات کمک ناوری از دست رفته است و سیستم مدیریت فرسودگی که ایکائو نیز بر آن تاکید دارد، هنوز سازوکار لازم را در کشور پیدا نکرده است.

از سوی دیگر کنترلرهای پرواز علاوه بر امکانات و تجهیزات از مهم ترین عوامل در کامیابی یا ناکامی مدیریت پروازهای عبوری هستند که با افزایش حجم ترافیک و وظایف هم مواجه شده اند و ایجاد حاشیه امن برای آنها، به منظور جلوگیری از خطای انسانی در حین کار، ضروری است.

واردات کنترلرهای خارجی؟!
برخی معتقدند برای حل مشکلات مربوط به این عرصه می توان از کنترلرهای خارجی استفاده کرد؛ اقدامی که تعدادی از کشورها خصوصا همجوار ایران انجام می دهند با این حال به اعتقاد کارشناسان مراقبت پرواز، این موضوع برای کشور ما توصیه نمی شود زیرا این موضوع با منافع ملی کشور هم منافات دارد و آوردن کنترلر از سایر کشورها به هیج عنوان اقدام مناسبی نیست و در داخل، کنترلرهای باتجربه داریم.

دلیل دیگر برای عدم استفاده از کنترلرهای خارجی توجه به مسایل امنیتی است چراکه کنترلرها محرم اسرار کشور هستند و اطلاعات مربوط به مناطق خاص کشور تحت نظارت آنهاست.

در حال حاضر اگرچه بهترین کنترلرها را در کشور داریم و سطح خدمات در برخی مواقع از سایر کشورها بالاتر است اما در حال حاضر ظرفیت نیروی انسانی، جوابگوی این حجم از ترافیک پروازها نیست.

جوابی بنویسید