خانه » اخبار » کمپانیهای استرالیایی: استفاده از دستگاههای الکترونیکی در حین پرواز مجاز است
کمپانیهای استرالیایی: استفاده از دستگاههای الکترونیکی در حین پرواز مجاز است

کمپانیهای استرالیایی: استفاده از دستگاههای الکترونیکی در حین پرواز مجاز است

مسافران شرکتهای هواپیمایی ویرجین و کانتاس استرالیا از این پس اجازه دارند از تلفن های همراه خود در طول پرواز استفاده کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، مسافران اجازه دارند حتی در زمان برخواستن و نشستن هواپیما هم از تلفن های همراه خود استفاده کنند.
این شرکت های هواپیمایی اعلام کردند تلفن های همراه عملکرد هواپیما را مختل نمی کنند و حتی می توان در کابین خلبان هم از تلفن همراه استفاده کرد.

download (1)

مسافران شرکتهای هواپیمایی استرالیایی کانتاس و ویرجین استرالیا از روز سه شنبه می تواند در حین پرواز از دستگاههای الکترونیکی خود از جمله تلفنهای همراه و یا تبلتها استفاده کنند.

پیش از این به دلایل فنی و امنیتی مسافران مجبور بودند دستگاههای الکترونیکی خود را خاموش کنند.

آلن مایلن، رییس مهندسان شرکت هواپیمایی کانتاس می گوید: «لازم بود تستهای دقیقی انجام شود تا ثابت کنیم دستگاههای الکترونیکی بر روی سیستم هواپیما تاثیر ندارد. اکنون این آزمایشها کامل شده اند و هیچ تاثیری بر روی سیستم وجود ندارد. »

پیش از این برخی کمپانیهای هواپیمایی آمریکایی، اروپایی و نیوزیلندی استفاده از دستگاههای الکترونیکی در حین پرواز را مجاز دانسته بودند.

با این وجود استفاده از برخی دستگاههای الکترونیکی از جمله کامپیوترهای لب تاپ در حین برخاست و فرود هواپیما می توانند در سیستم الکترونیکی آن اختلال ایجاد کنند.

جوابی بنویسید