خانه » اخبار » در دیدار اعضاء هیئت مدیره جامعه خلبانان ایران با دکتر نوریان مطرح گردید .
در دیدار اعضاء هیئت مدیره جامعه خلبانان ایران با دکتر نوریان مطرح گردید .

در دیدار اعضاء هیئت مدیره جامعه خلبانان ایران با دکتر نوریان مطرح گردید .

اعضاء هیئت مدیره جامعه خلبانان با بالاترین مقام هوانوردی در وزارت راه و شهرسازی دیدار و گفتگوی صمیمی برقرار نمودند .

در این دیدار که در تاریخ ۲۴/۱/۹۳ و با هدف بررسی مشکلات صنعت برگزارگردید اعضاء هیئت مدیره جامعه خلبانان ضمن ارائه گزارش کامل از فعالیتها و عملکرد جامعه  خلبانان ضمن بیان مشکلات صنعت راهای برون رفت را نیز ارائه  نمودند .

 

در این جلسه آقای دکتر نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اظهار داشتند اینجانب از سال ۱۳۶۰به صنعت هوانوردی وارد شده ام و خوشبختانه در سالهای پر تلاطم هوانوردی از جمله کسانی بوده ام که از حوزه هوانوردی فاصله نگرفته ام. وی با بیان بروز تناقضات و مشکلات عدیده در صنعت هوانوردی و همچنین تحریم ها موجب پس رفت صنعت شده است اعلام داشتند , در حال حاضر حرف قابل قبولی برای گفتن درحوزه هوانوردی وجود ندارد . آقای دکتر نوریان ضمن اشاره به این موضوع که ایران در زمینه خدمات هلی کوپتری جزء fleet5 اول دنیا بوده است لیکن در حال حاضر چه از نظر کمیت و چه از نظرکیفیت به جایگاه پائینی نزول کرده ایم .

نامبرده با اعلام تشکیل اطاق فکر در تلاش هستیم طرح استراتژیک صنعت را تهیه کنیم که در این راستا شورای راهبردی تاسیس گردیده و دارای کمیته های متعددی جهت تدوین برنامه می باشد .

در ادامه کاپیتان محمد مهدی مغفوری نائب رئیس هیئت مدیره جامعه خلبانان ضمن تشکر از ارائه وقت ملاقات اعلام نمودند که در راستای همکاری و تعامل دیداری نیز با ریاست سازمان هواپیمایی کشوری داشته ایم که مسائل در حال پیگیری می باشد . وی با اعلام اینکه جمع حاضر و اعضای جامعه خلبانان از تخصصی ترین و حرفه ای ترین افراد جامعه هستند که در بین آنها پیشکسوتان و معلمین هوانوردی از تمام شرکتها حضور دارند . در ادامه جلسه خلبان مهدی ایرانمنش دبیر جامعه خلبانان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد جامعه بیان نمود که ایده تشکیل جامعه خلبانان پس از گذشت ۷۰ سال از شکوفایی صنعت هوانوردی توسط ۵۰ نفر از خلبانان این مرزوبوم به تحریر در آمد و نهایتا با پیگیری های مکرر منجر به صدرور مجوز و برگزاری مجمع عمومی در مورخ بهمن ماه ۹۱ گردیدیم . وی اعلام داشت قریب به ۳۰% خلبانان شرکت های هواپیمائی در جامعه عضو هستند . این تعداد بجز خلبانان فعال در حوزه هوانوردی عمومی می باشد و  در حال راه اندازی کمیته خلبانان هوانوردی عمومی هستیم .

آقای ایرانمنش اعلام داشتند پس از بررسی های متعدد چهار کمیته رفاهی و فرهنگی ، حقوقی ، آموزش و پژوهشی و ایمنی تشکیل گردیده و در بخش رفاهی با همکاری موسسات اقتصادی و با هدف بهبود اقتصادی خلبانان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبارات پرداخت شده است .

در ادامه جلسه آقای کاپیتان معدلی عضو هیئت مدیره جامعه خلبانان بخشی از برنامه های اجرائی جامعه را اعلام نمودند و در بیان این مهم که جامعه خلبانان در راستای اهداف تشکیلاتی و صنفی خود در نظر دارد بازوئی علمی و مشاوری  امین در کنار مدیران اجرائی دولت و شرکتها ی هواپیمائی باشد.در همین راستا برنامه های جامعه در چند بخش تدوین گردیده که به شرکتهای هواپیمائی ، شرکتها ی ارائه دهنده خدمات ،دولت قابل ارائه می باشد و همچنین  در راستای تامین منافع تخصصی خلبانان نیز قرار خواهد داشت. کاپیتان معدلی ضمن اعلام زیر بخش ها اعلام نمودند در تلاشیم در بخش ایمنی به عنوان مجری ناظرایفای نقش نمائیم که در این راستا تشکیل تیم های مستقل بازرسی در حال برنامه ریزی می باشد . همچنین ارتباط با انجمن های صنفی بین المللی  خلبانان ifalpa به منظور توسعه و بروز رسانی آموزشها ،بررسی و تدوین حقوق هوانوردی و پرداختن به اخلاق حرفه ای در کنار آموزش های تخصصی و در نهایت ایجاد ساختار متناسب با شان نظام جمهوری در برنامه ها از  چشم اندازهای  جامعه خلبانان می باشد .

در خاتمه کاپیتان حسن قاسمی رئیس هیئت مدیره جامعه خلبانان اعلام نمودند در بخش بازرسیهای بین المللی۷۰% از بازرسی ها به عملیات پرواز و نهایتا خلبانان برمیگردد لذا خلبانان به نوعی نماینده صنعت هوانوردی محسوب می شوند. وی با بیان این موضوع که هوانوردی در بین مدیران ارشد بایستی  تقویت شود اعلام نمودند که متاسفانه مباحث مربوط به صنعت هوانوردی جزء ۱۰مورد دغدغه های نظام نیز قرار نگرفته و بایستی مسئولین به این مهم عنایت ویژه ای داشته باشند . نامبرده ضمن اعلام آمادگی و مشاوره اعتلای صنعت هوانوردی در نظام اسلامی را از اهداف جامعه خلبانان بر شمردند اعلام نمودند .

جوابی بنویسید